Ni som känner mig från Facebook vet
det redan, men det finns ganska många ute i världen, bland annat i
Ryssland, USA, Frankrike och Ukraina – för att nämna bara några
av de exotiska länder där det också finns läsare – som kanske
också tycker det är kul att veta att ungefär 50 unika besök är
av mina Ryska vänner, 30 från USA och 25 från vardera Frankrike,
Ukraina och Kroatien.
TACK!
Precis när det
började ta emot, och jag höll på att ge upp, råkade jag kolla
statistiken för bloggen, och fan vad glad jag blev.
Detta, det tionde, inlägg dediceras
till alla ni som tydligen tycker om att läsa om mina drömmar,
funderingar och ”undersökningar.
Det skulle vara JÄTTEROLIGT att få
någon kommentar från ER som inte känner mig och som jag inte
känner – snälla kommentera:)
Nej, nog med ”bölande” och vidare
med det det handlar om – Excalibur!
Har hittat min bil:
Denna underbara Phaeton serie 2 från
1974 har tidigare tillhört Jackie Gleason. Jackie var vän med
Brooks Stevens (han som en gång designade Excalibur – mer om han
senare) varför denna bil blev specialgjord för JG. ”Vem fan är
Jackie Gleason”, tänker du kanske, och jo, det är ju han där
Sheriffen - Buford T Justice -
från ”Smokey and the Bandits” bland MÅNGA andra tex: http://www.youtube.com/watch?v=ptcxJ8Wylg4
”Detta är den enda Excalibur som vi
modifierade ramen på när den byggdes för Brooks Stevens gode vän
Jackie Gleason. Ramen utökades för att rymma den handbyggda
koffert. Dörrarna och kofferten gjordes i ett speciellt material och
det finns JG initialer på dörren. Kölerfiguren är guldpläterad.
Det finns en andra uppsättning av dörrar och annan koffert med
Jackies namn och adress målade ovanpå det. Detta var den första
serien II som kom med en hardtop som också följer med bilen. Det
finns 2 uppsättningar sidogardiner varav en är med ett glidande
fönster.
Bilen köptes av den nuvarande ägaren
(den tredje) efter Bob Kents (som var den andra ägare) död. Bilen
var i en olycka i juli 2003 och sändes tillbaka till oss på
fabriken (Camelot GAMLA EXCALIBUR AUTOMOBILE CORP) för reparation,
för att vara säker på att det var gjort på rätt sätt”.
Så säger ”fru Excalibur” - Alice
Preston som numera är ägare till ”Camelot Classic Cars” och har
varit med sen början i 1964. (mer, mycket mer, om henne vid ett
senare tillfälle)
”Bilen” har alltså en egen
historia som är väl dokumenterad – VILLHA!!!
Priset? Jo, 40.000$ (260.000 kronor)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar